tisdag 1 december 2015

Sovrum i juletid

Nu har julen även kommit till sovrummet. Passade på att ta några foton när jag städade häromdagen. Detta rum bäddas mest på helgerna eftersom vardagarna innebär jobb med tidiga mornar och sena kvällar. 
Det mysigaste som finns efter en hel dags arbete är att få krypa ner och lägga de små. Läsa en saga och få prata en sund. Oftast är det lilla Ida som vill ligga bredvid mig. Jag har numer vant mig och har därför svårt att sova utan henne. Får njuta av de mysiga stunderna medans de varar. Tiden går fort och snart vill de säkerligen inte ligga och kramas om kvällarna.

Hoppas att ni fått en bra start på december! Jag ser fram emot julen och att få tillfälle att rå om mina systrar med familj. Julen handlar för mig om att träffas och mysa med familjen. Att bara vilja vara tillsammans utan någon stress och med barnens glädje och väntan på tomten. Minns själv denna väntan, spänning och längtan. Hur dagen kändes som en evighet och hur tomten äntligen kom någon gång efter Kalle Anka... 








Till julen kommer renskinnen fram. Köper även någon gran som genast ger rummen mer julkänsla. 
Nu väntar soffan på mig och det dröjer inte allt för länge innan jag lägger mig i sängen.

Trevlig kväll!

Kram Maria

Inga kommentarer: