tisdag 30 oktober 2012

Ny köksmatta och invigning av köket!

Hallå!
Har händer det lite småsaker! I köket har nu äntligen min kära SMEG flyttat in! Vi har även flyttat hem igen (efter att ha bott i ett hus hemma hos mina svärföräldrar sedan i juli)! Vi njuter av att vara hemma och har invigt köket med bak och matlagning! Vilket det fungerar ypperligt till!
På bänkarna står fortfarande diverse saker som till helgen ska flytta upp på hyllor! Har idag sytt om mina gardiner som också ska få komma upp! Nu börjar det bli roligt att fixa!

Har lagt i min nya matta från himla som jag är så kär i! Vist är den fin?! Har satsat på grå färger nu när det är höst! Hittade även en läcker grå kökshanduk med det passande namnet "Ernst" från Nyblom och Kollén.

På fredag kommer sotaren för att provtrycka vår vedspis! Ska bli så mysigt att snart få elda i den!

Ser ni föresten all snö utanför fönstret?! Så mysigt med lite vinter! Synd bara att det snart redan är borta! Ida vågade inte gå ut och var mycket förvånad över allt det vita som låg på trappan (hihi). Hon har nog glömt sin första vinter!




Kram Maria

11 kommentarer:

Träning Inredning Inspiration sa...

Oj vad fint köket blev och vilket fint kylskåp. Är mattan från Tine.K?

Härligt att fått flyttat in. Njut nu av varandra och ert hus

Kram Johanna

Emma - Från min sida sett sa...

Fantastiskt fint Maria! Du kan du, men redan på den tiden då vi träffades hade du det SÅ fint hemma!!

Hoppas att ni alla mår bra!

Kram

LOPPISLIV sa...

Jättefint kök, er spis är jag såå förtjust i, vill ha en likadan när vi ska göra om köket nästa sommar kanske? Superfin matta, snygg färg på den också. Kram Paula

Frida sa...

Hej! Ert kök blev jätte fint, vad härligt med ved spis! Var köpte du din fina matta? Kram Frida

mariasvitabo sa...

Kul att ni gillar det!! Era kommentarer värmer efter allt slit;) Mattan kommer från Himla och köptes från Länna möbler!

Kram Maria

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut, trivsamt!
Kram

Anonym sa...

rivernch263Maria,

Hälsningar från Finland, Nådendal. Jag har följat bloggen av dig länge, nu måste jag lämna en liten hälsning för dig.

Vilket fint hus ni har, så vackert och ljuvlig. Jag älskar vit inredning också .....

Ha det bra och tack för din finaste bloggen.

Kirsi :)

Helena sa...

Riktigt fint kök! Vart har du köpt mattan? Gillade den :-)

laura sa...

Vilket underbart fint kök!!
Upptäckte din blogg idag och tycker att den är riktigt trevlig att läsa!!
Hälsningar

Rebecka sa...

Köket blev ju super fint Maria, va duktiga ni är! Vart kommer handtagen på lådorna ifrån? Vi håller på och byter ut köket i stugan och jag gillar dessa handtag. Har likadana hemma i köket och de kommer från Vansbrokök tror jag, men tänkte omd ina var från något annat ställe?

Kram Rebecka

mariasvitabo sa...

Vad glad jag blir att ni gillar köket!!
Mattan kommer från Himla och beslagen tror jag att vi köpte från allabeslag.se Sök på skålhandtag och knoppar så hittar du dem!

Kram Maria