lördag 27 juni 2015

Badpremiär

Idag var det äntligen dags för bad! Denna sommar har inte bjudit på många varma och soliga dagar. Eftersom jag hade lovat tjejerna att bada när det blev en fin dag nästa gång så blev det nu en tur till stranden. Vi har en badplats precis i närheten som vi besöker flitigt på sommaren. Här kan vi bada i långgrunt vatten och njuta av stranden som är alldeles lagom. 
Jag doppade tån medans det plaskades, doppades och skvättes med vatten. Det var mycket glada (men kalla) tjejer som följde med hem. 





Efter badet lekte barnen ute medan  jag målade i växthuset och min man putsade grunden. 
Vilken skillnad det blir! Vi räknar med att det ska vara klart om cirka två veckor!


Ida trivdes bra i äppelträdet som har en repstege att klättra i. I bakgrunden skymtar ni min dröm... Som jag ska njuta där inne när det blir klart!

Inga kommentarer: