torsdag 23 juni 2016

Grönska

Denna vecka har gått med rasande fart då vi har haft fyra dagar med landslagets fotbollsskola. Hela 104 barn var med från vår lilla kommun, kul!

Själv har jag småfixat här hemma. Börjat med halvtråkiga sysslor så som tvätt, städ, plock osv. Sedan har det blivit bus och lek med en nyköpt vattenspridare med bläckfiskarmar. Med lite vatten kan barnen vara roade i flera timmar. 

Imorgon ska jag baka jordgubbstårta. Sedan blir det ett besök vid vår folkpark med dans runt stången. Hoppas på uppehåll och värme. Vanligtvis brukar midsommar vara kallt och blött...

Visar er idag några bilder från orangeriet. Här växer det så det knakar. Vi skulle vilja odla mer och funderar på att skaffa ett mindre "vanligt" växthus till nästa sommar. Skulle vilja odla mer tomater och gurkor. Just nu odlas, förutom tomater och gurka, även potatis, chili, paprika, ärtor, morötter, sallad och olika sorters örter. 








Nu ska jag sätta mig och redigera lite porträttbilder som jag tagit under dagen. Älskar att fota och skulle gärna göra det lite mer. 

Hoppas att ni får en bra midsommarafton imorgon!

Kram

Inga kommentarer: