tisdag 14 februari 2012

Valentine

Då var det alla hjärtans dag! Härligt med en dag som handlar om kärlek! Det kan man aldrig få för mycket av!

Vi bakade (direkt efter frukost) en av mina favoritkakor, chokladtryffelkaka. En av de godaste kladdkakorna jag vet! Tur att Wilma är lika tokig i choklad som jag, då blev jag tvungen att baka...

Sänder en massa kramar till er som kikar in här hos mig!



Recept:

Marias chokladtryffelkaka:

150g smör
3dl socker
1dl kakao
2tsk vaniljsocker
2 ägg
2dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 grader. Smält sedan smöret i en kastrull. Tag av från värmen. Rör ner socker, kakao, och vaniljsocker. Rör ner ett ägg i taget. Sist mjölet. Bred ut smeten i en smord eller bröad form. Grädda kakan i mitten av ugnen, inte mer än 20 minuter (min brukar vara inne i 19 min). Kakan ska vara lös i mitten. Låt stå i kylen i minst en timme. Servera med grädde. Sitt sedan ner och njut!


Kram Maria

Inga kommentarer: