lördag 16 januari 2016

Då var det dags igen...

Nu är det kallt ute. Under gårdagen passerade termometern -30 grader och idag vaknade vi till -27. Därför valde vi att spendera dagen inomhus. 

Fick ett litet ommöbleringsryck. Ja, jag vet att jag är smått tokig. Något jag får leva med, att jag rätt som det är får ett infall och vill fixa något här hemma.

Idag föll det återigen på vardagsrummet. Sedan den nya mattan kom har inte vitrinskåpet riktigt gjort dig rätt. Flyttade på det och hittade några gamla knoppar som fick bli återanvända. Sedan åkte några andra möbler med på köpet. Enkel och rolig variation att flytta om lite möbler då och då. 







Fick hjälp med dammsugning av mannen och vår minsta hjälpreda...
 



Måste skaffa ett redigeringsprogram i datorn. Skulle gärna vilja redigera bilderna lite. Det enda redigeringsprogram jag har just nu finns i min mobiltelefon...

Vi har precis haft spelkväll. Lilla Ida var som en duracell när vi spelade charader och gick all in. Hon verkligen älskar att spela spel och är också en dålig förlorare. Gratis underhållning för oss vuxna. Vi ska försöka göra det som en tradition att spela varje lördag efter middag. Vi har tidigare spelat en del fredagar. Nu känns den dagen stressig eftersom jag jobbar länge så lördag passar helt enkelt bättre. 

Hoppas att ni har en bra lördag! Får ni tråkigt så kan ni alltid möblera om lite ;-)

Kram Maria

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilket stort och fint vardagsrum ni har. Här hemma går det inte att möblera om tyvärr. Härligt med städhjälp. Kraaam Pia