tisdag 7 juli 2015

Vardagsrum i sommarvärme

Vårt hus har sol från morgon till kväll utan någon form av skugga. Det gör att det blir väldigt varmt inne på sommaren. Öppet fönster (med myggnät) och fläktar är ett måste (speciellt när det är tropisk värme). Jag avskyr dessa myggor. Nästa år hoppas jag att en myggmaskin kan hjälpa oss att bli av med några. 

I vardagsrummet har det inte hänt speciellt mycket den senaste tiden. Kuddarna har byts ut till ljusare textilier och lite sommarblommor har flyttat in från trädgården.  






Att jag inte har visat bilder från vårt uterum beror på att taket har gått sönder. Vi väntar på ett nytt som förhoppningsvis kommer denna vecka. Förra året hade jag mina bambumöbler från TineK där och i år har det tillkommit två fåtöljer. Just nu är jag i valet och kvalet över att flytta dessa möbler till orangeriet och köpa nya till uterummet. Vi får se hur det blir när allt är klart.

Förra veckan fick orangeriet puts och idag har jag målat alla väggar och fönstergluggar. Nu återstår målning av taket, fönster, dörren och lister. Sedan är det äntligen klart!

Inga kommentarer: