onsdag 2 mars 2016

Sportlov

Hoppas att ni har eller har haft ett mysiga lov med härlig utevistelse!
Här har hela familjen besökt farbror doktorn. Eftersom alla i familjen var sjuka med halsont och feber misstänkte jag att vi återigen åkt på streptokocker. Jag har en tendens att få halsfluss ganska lätt och blev nyss medicinerad för denna åkomma. Vår minsta tjej har varit den som varit mest sjuk med feber över 40 grader och ingen aptit. Detta har resulterat i att hon har gått ner mycket i vikt och att hon nu bara väger 13kilo. 
Proverna visade på de misstänkta bakterierna vilket resulterade i att hela familjen nu går på penicillin. 

Nu har det gått två och en halv dag sedan vi inledde vår medicinering och tjejerna börjar bli sig själva igen! Saker rivs fram, det pysslas och leks med diverse leksaker. Härligt att se dem pigga. 

Efter nästan en vecka hemma (förutom lite jobb förra veckan) så kan man lätt bli uttråkad. Har därför nu i två (!) dagar roat mig med att städa huset. Det var välbehövligt. Fotona visar inte allt damm som finns och ställen med oordning finns också här. Har dammat varenda vrå, tvättat sängkläder och vädrat. Känslan efteråt är så skön! Nu hoppas jag att jag också städat bort alla gömda baciller. 

Ni ska inte tro att det alltid är perfekt här hemma. Det som visas på bild är väl valda hörn där det för tillfället råder ordning. Det rum som jag försöker hålla efter varje dag är köket. Här gillar jag när det är ordning. 
Ett tips som vi försöker hålla är att varje kväll plocka undan leksaker och annat som ligger framme. I barnens rum har alla saker sina egna ställen. Det gör att det går snabbt att städa eftersom tjejerna vet vart de ska plocka in leksakerna. Olika lådor till olika ändamål är toppen. 
 







Min lilla skruttfia som äntligen börjar bli piggare.  Här leker hon med mina gamla dockor som jag hade när jag var liten. Roligt att de kommer till användning igen.


Har köpt en burk med färg som jag ska måla dörren bakom Wilmas säng med. Har länge försökt hitta samma nyans som väggen och hoppas nu att jag hittat rätt. Får se när jag tar tag i detta miniprojekt. 

Imorgon ska vi ut för först gången detta lov. Vi ska nämligen på dansföreställningen Frost. Det är två tjejer som längtat länge efter denna dag. 

Skriv gärna en kommentar om vad ni vill läsa om här inne. 

Kram Maria

Inga kommentarer: