fredag 25 april 2014

Påsken ut och våren in

Hallå i finvädret!

Vilket underbart väder vi har! Nu har jag snart haft en hel vecka med påsklov. Vi har latat oss, varit ute och umgåtts med min syster och hennes dotter som varit här på besök. 
Förra veckan fyllde jag år. Fick bland annat en fin trädgårdsbok av min syster (som ni ser längst ner på bilden) och lite annat smått och gott. Boken passade perfekt eftersom vi ska införskaffa två träd som ska planteras. Barnen ska få välja och förslagen ligger just nu på ett körsbärsträd och ett päron/ äppleträd. 

Ute fixar vi nu med den nya gräsmattan. Min man gör också nya väggar på uterummet som ska få sig en liten uppfräschning. Själv funderar jag på om jag ska köpa några nya trädgårdsmöbler eller ej. Bara älskar Grythyttans A2, synd bara att priset är så högt. Kanske kan jag köpa två stolar i år och två nästa år, eller så ska jag köpa något annat...

Visar er idag några snabbt tagna bilder i från vardagsrummet (bilderna är lite mörka, hann inte fixa det eftersom solen lockar). När jag städade ut påsken blev jag sugen på vår. Då åkte vårkuddarna helt enkelt fram!

Hoppas ni får en bra helg! Nu ska jag ut i solen en sväng till innan det är dags för middagslagning. 






Kram Maria

Inga kommentarer: