onsdag 15 januari 2014

Vinter ute och inne

Ja se det snöar, ja se det snöar, nu blev det vinter hurra...

Visst längtar jag efter sommar och värme, att kunna plocka in grönska och blommor, gå barfota i gräset, men när det är januari vill jag ha snö och vinter. Det är så vacker att kika ut genom fönstren. Härligt att vara ute när det knarrar under fötterna. Friskt att komma in när man är rödrosig om kinderna. 

Det blev ljust och fint inne med snötäckt backe. Tycker att hela mitt kök känns lite extra vintrigt just nu. 
I morse tände jag en brasa i vedspisen, älskar när det sprakar och brinner. Blir både mysigt och varmt. 

Nu ska jag gå och fixa lite mellis till hungriga tjejer. Hoppas att ni får en mysig dag!





Kram Maria

2 kommentarer:

Maria sa...

Så fint! Vad är det för golv? Kram

mariasvitabo sa...

Tack!
Det är ett trägolv, furu, från dala Floda golv

/Maria