torsdag 16 maj 2013

Våren är här!

Nu är det mitten av maj och vårvärmen börjar sakta komma!
Igår var det uppvisning på förskolan med mycket kalla vindar. Om det var vindarna eller vanliga baciller som gjorde att Wilma idag har örvärk och feber vet jag inte. Vad jag däremot vet är att det idag var betydligt varmare ute. Så skönt! Jag och Ida gick ut en sväng då sjuklingen låg inne och sov i soffan.

Eftersom denna del av landet kan vara lite osäkert med kyliga nätter längtar jag efter att göra fint ute. Lavendel och pelargoner är mina största favoriter! 
Jag och min man planerar just nu ett bygge av växthus. Vi har köpt gamla fina fönster på annons och sett ut en plats där det så småningom ska stå. Vi vill båda ha en plats där vi kan odla och samtidigt kunna ta en fika. Kul ska det i alla fall bli. När det blir vet vi inte riktigt ännu, vi tar det lite som det kommer. Tror bestämt att det är lite ovant för oss att inte ha byggprojekt, vilket gör att vi ständigt spånar efter framtida idéer. Just nu jagar vi en fin gammal pardörr med spröjs att ha som entré.

Ha en bra kväll! 




Kram Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med växthus! Vi ska också bygga ett nytt men jag tror att det får bli nästa år. Det är så mycket annat man vill göra.

Kram
Ulrika

villaivitt sa...

Hejsan! Vi har också påbörjat växthusbygge, det ska bli så härligt att kunna förlänga utesittar tiden till hösten och även tidig vår nästa år. Spännade att följa ert bygge! Ha en fin kväll! Kram Lotta

Johanna sa...

Vi har verkligen samma smak du och jag:) Ja du, drömmen om ett växthus/orangeri, det har jag med:)

Kramar Johanna