onsdag 2 januari 2013

2012

Ska försöka summera år 2012!
Det är såå mycket som har hänt!
Vi har rivit veranda, bytt panel på delar av huset, rivit ut hall, badrum och kök.
Rivit upp allt golv ända ner till jorden, isolerat och lagt in värmegolv.
Hall har byggts till och nytt kök kommit upp.
Min man har snickrat nästan hela året vilket har bidragit till att detta varit möjligt! Han är så duktig som har orkat med allt! Själv har jag halva året varit mammaledig, tagit hand om våra två barn samt planerat och funderat över alla beslut gällande det estetiska.
Sammanfattningsvis kan jag säga att året varit hektiskt, stressigt och ändå underbart (när vi äntligen ser resultatet av allt slit och när vi nu har tid att njuta lite tillsammans!).

Att ni kikat in hos mig har betytt mycket! Stort tack! Hoppas ni följer mig under det nya året. Då ska alla projekt inne bli klara! Vi har även redan börjat smida planer för hur vi vill ha det ute i trädgården...

Håll ut, för nu kommer många bilder!

Januari
Idas rum och badrummet har blivit klart!




Februari
Sätter upp nya lampor i sov- och vardagsrum.
Jag köper en ny säng åt Ida!
Golvet slipas i vårt kommande matrum.


 


Mars
Planerar kök igen...
Köper ny lampa till Wilmas rum.



April
Jag fyller 30år och Wilma fyller 4år!
Jag hänger upp lite månadsbilder i Idas rum.




Maj

Lilla Ida fyller 1 år! Jag tar in sommaren genom min favoritblomma!
Vi åker på en välbehövlig resa till Cypern! Jag tar med mig fina stenar hem!



Juni
Snickringen börjar på allvar igen.
Jag börjar rensa ur kök, hall, badrum och garderober. Sista bilden med "ordning" tas innan byggkaos blir rådande.
Verandan rivs.



Juli
Jag och barnen åker till Stockholm medan mannen river ur kök. Sedan flyttar vi hemifrån (eftersom det inte längre går att bo hemma). Min man snickrar var sekund, river ända ner till jorden i kök och badrum.
Snickare börjar bygga ut hallen.





Augusti
Golvet kommer in i köket. Köksmoduler byggs upp. Utvändigt kommer även pardörr och trapp på plats.




September
Hallgolvet kommer in. Målning i köket påbörjas.



Oktober
Vi flyttar äntligen hem och kan inviga vårt nya kök! Jippie!
Vedspisen kommer på plats och vi börjar måla i hallen.





November
Hyllor kommer upp i köket!
Jag gör lite vinter/ höstmysigt inne med grå toner.


December
Vi slappar och umgås i familjen. Det loppisfyndade vitrinskåpet kommer upp, även en hatthylla i hallen!  Firar jul och njuter av en vacker vinter med skön ledighet!




  
 

Kram Maria




Inga kommentarer: